Wednesday, April 2, 2008

كلام قهااوى

بسم الله الرحمن الرحيم

سااااااعات كتير الواحد بيكون عايز يتكلم فة مواضيع خاصه بالواقع اللى حواليه, ممكن تبقى مواضيع سياسيه, أجتماعيه, أفتصاديه أو أى حاجه تانيه
أحيانا بتبقى حاجات مهمه وأحيانا تانيه بتبقى هايفه برده
أنا شخصيا كنت متعود أتكلم فى المواضيع (أو الموضوعات عشان محدش يزعل) مع صحابى أيام ماكان ليا صحااااب بعرف أقبالهم, بس طبعا مع تقدم السن طل واحد أنشغل بمشاكله فى الحباه, اللى عايز يغير شغله, واللى عايزيجيب عربيه, واللى عايز شقه يتجوز فيها واللى بيدور على عروسه واللى واللى واللى والنتيجه فى النهايه واحد صفر للأهلى قصدى النتيجه أننا مش بقنا نتقابل ونتكلم الككلام بتاع زمااان
عشان كد أنا قررت أنى أعمل المدونه دى عشان أكتب عليها الكلام اللى كنت بقولوه مع العيال صحابى, وقررت أنى أسميها كلام قهاوى
على فكره أنا مش من المحبين للجلوس على القهاوى (أو المقاهى) خاااالص , بس الفكره أن اللى هيبقى مكتوب على المدونه هنا هيبقى غير مراجع وغالبا باللغه العامبه طبعا أنسى حكاية لأنجليزى دى خاااااالص, كلام طالع من القلب كده على طوووول من الأخر كلام قهاوى

No comments: